صبح امروز آئین شکرگزاری پایان بیسوادی در ده روستای شهرستان هرسین باحضور مدیریت محترم نهضت استان برادر جعفری ،مدیران دستگاههای دولتی سطح شهر ،آموزشیاران،اعضای شوراهای ده روستای مشمول طرح پایان بیسوادی وچهره های موفق نهضت سواد آموزی در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید .دراین مراسم حجت اله الماسی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان هرسین با ارائه گزارشی اعلام نمودند باسوادی دراین ده روستا دررده های سنی 10تا 49 سال به مرز 97درصد رسیده است . در ادامه برادر جعفری مدیریت نهضت سواد آموزی استان بااشاره به رشد باسوادی در شهرستان هرسین   گفتند :این امر مهم از 48درصد قبل ازانقلاب به 80 درصد درسال87 رسیده است .درپایان این مراسم به آموزشیاران این ده روستا وسه نفر از چهره های موفق نهضت سواد آموزی هدایا ولوح تقدیر به رسم یاد بود اهداء گردید .

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و نهم بهمن 1387ساعت 11:57  توسط فرهاد رضائیان  | 
به اطلاع همکاران محترم می رساند :گواهی های ضمن خدمت ادبیات فارسی دوره راهنمایی وریاضیات دوره متوسطه آماده ارائه به همکاران عزیز می باشد .جهت دریافت گواهی فوق به کارشناسی محترم ضمن خدمت مراجعه فرمایید .
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و نهم بهمن 1387ساعت 11:50  توسط فرهاد رضائیان  | 
به اطلاع همکاران محترم می رساند :گواهی دانش افزایی دوره آشنایی با مباحث مهدویت آماده ارائه به شما همکاران عزیز می باشد .جهت دریافت گواهی فوق به کارشناسی محترم ضمن خدمت نزد برادر دولتیاری مراجعه فرمائید .
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و نهم بهمن 1387ساعت 11:47  توسط فرهاد رضائیان  | 
به اطلاع کلیه همکاران محترم مقطع ابتدایی می رساند ،نتایج جشنواره الگوهای برتر تدریس مقطع ابتدایی اعلام گردید ،جهت کسب اطلاعات بیشتر به کارشناسی آموزش ابتدایی مراجعه فر مایید .
+ نوشته شده در  شنبه بیست و ششم بهمن 1387ساعت 12:30  توسط فرهاد رضائیان  | 
به اطلاع همکاران محترم مقطع ابتدایی واولیاء محترم دانش آموزان می رساند ،اسامی برگزیدگان آزمون ریاضی پایه پنجم که به مناسبت ایام الله دهه  فجر در آموزشگاه امام موسی کاظم (ع) برگزار گردید اعلام شد .جهت کسب اطلاعات بیشتر به کارشناسی آموزش ابتدایی مراجعه فرمایید
+ نوشته شده در  شنبه بیست و ششم بهمن 1387ساعت 12:27  توسط فرهاد رضائیان  | 
به اطلاع کلیه مدیران جدید الانتصاب مقاطع سه گانه می رساند ،جهت شرکت وثبت نام بصورت حضوری یا غیر حضوری در دوره های: ۱-مقدمات مدیریت آموزشگاهی ۲-دوره قوانین ،آئین نامه ها ومقررات ونیز اخذ جزوه مربوطه ،به گروه ارتقاء اداره آموزش وپرورش  نزد برادر دولتیاری مراجعه فرمایند . 

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و سوم بهمن 1387ساعت 13:40  توسط فرهاد رضائیان  | 

صبح امروز همایش حماسه حسینی – انقلاب خمینی (ره)باحضور بیش از 1500 نفراز دانش آموزان درمحل مسجد ایت اله حجتی (ره) برگزار گردید .دراین مراسم حجت اله الماسی مدیر آموزش وپرورش شهرستان هرسین بااشاره به نقش روحانیت ومسجد درپیروزی انقلاب اسلامی برادامه راه شهیدان وامام امت تاکید نمودند. درادامه این برنامه حاج آقا احمدی امام جمعه شهرستان هرسین فرمودند :دلهای شما جوانان ودانش آموزان باید مملو از عشق الهی باشد تابا قوه ونیروی ایمان تمامی نقشه های دشمنان اسلام را نقش بر آب کنید .ایشان درادامه گفتند : حضرت امام (ره) با پیروی از ائمه اطهار (ص) وتکیه برلطف خداوندوالگو برداری از قیام امام حسین (ع)  این مملکت رااز سیطره ظالمان وکفار نجات دادند .

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و یکم بهمن 1387ساعت 12:39  توسط فرهاد رضائیان  | 

اطلاعيه مهم:

پذيرش و ثبت نام سربازمعلم درسال 87 :

سازمان آموزش وپرورش استان كرمانشاه در نظردارد از بين دارندگان مدرك تحصيلي فوق ديپلم وبالاتر كه داراي دفترچه اعزام به خدمت با تاريخ اعزام ارديبهشت ماه 88 به بعد مي باشند اقدام به جذب نيروي سربازمعلم نمايد ، واجدين شرايط ميتوانند حداكثرتاپايان وقت اداري روزيكشنبه 27/11/87 جهت اطلاعات بيشترو ثبت نام به دايره كارگزيني آموزش وپرورش شهرستان هرسين مراجعه نمايند.

+ نوشته شده در  یکشنبه بیستم بهمن 1387ساعت 8:22  توسط فرهاد رضائیان  | 

بسمه تعالي

من  علمني  حرفاً وقدصيرني عبداً

((  ازفرمايشات حضرت علي  (ع) ))

همكار ارجمند :

باسلام وتحيات

ساليان متمادي باطلوع مهردلهاي  تشنه  محبت راكه به عشق كسب  كمال پروانه وار گرد  وجودت  حلقه مي زدند ، ازچشمه  زلال معرفت سيراب نمودي  ونفس  مسيحيا ئيت  گرما  بخش وجود سالكان طريق هدايت و شيفتگان علم و ايمان شد و دستان پر مهرت شكوفه هاي   باغ  انسانيت   را  پروريد .

توشمعي بودي كه با  قامت  سروسايت   سوختي  تا  روشني   بخش محفل طالبان  وصال  حق  باشي  ،چه لذت   بخش وافتخارآفرين است عشق  و ايثاري كه درراه  اعتلاي  دانش  و فرهنگ  و كمال  باشد.

به پاس اين همه   ايثار و فداكاري  وعمري تلاش  و خدمت  بي شائبه  و صادقانه  شما  ، انديشه سبز  و شكوهمندتان  را  مي ستايم  و در آستانه  عيد سعيد قربان  ازهمت  والاي شماكه  كهكشاني ازستاره هاي  دانش را  پروريده  (  تقدير  و  تشكر  )  مي نمايم وازدرگاه خداوند  متعال سلامتي  وسعادت  جنابعالي   وخانواده   محترم را  مسئلت  دارم .

 

حجت اله الماسي

مديرآموزش وپرورش شهرستان هرسين

+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم بهمن 1387ساعت 9:52  توسط فرهاد رضائیان  | 
شیوه­نامه­ی تدوین مقالات علمی

 

1ـ مقاله

1ـ1ـ ساختار مقالات ارسالی باید به صورت زیر باشد:

1-1-1-تعداد صفحات:حداقل تعداد صفحات مقاله ارسالي 10وحداكثر 15صفحه بوده وبه شكل يك رو چاپ شده باشد.

1ـ1ـ2ـ برگه­ی رویه: شامل عنوان مقاله با فاصله­ی 6 سانتی­متر از بالای صفحه و با قلم تیتر 36، نام نویسنده با قلم یاقوت 16، عنوان شغلی و نشانیِ نویسنده، تاریخ نگارش به صورت ذکر نام فصل و سال؛ مثلاً: زمستان 1387.

1ـ1ـ3ـ صفحه­ی سرآغاز: شامل نام خدا با فاصله­ی 4 سانتی متر از بالای صفحه .

1ـ1ـ4ـ چکیده: خلاصه­ای دقیق از مقاله است که در یک پاراگراف و در صفحه­ا­­ی جداگانه نوشته می­شود. چکیده باید در 100 تا 120 و حداکثر 200 کلمه و با قلم 12 لوتوس نوشته شود و مطالب زیر را شامل شود: مسأله­ی تحقیق، موضوع بررسی، فرضیه، شیوه­ی اجرای تحقیق، یافته­ها و نتایج تحقیق.

1ـ1ـ5ـ کلید واژه­ها: پس از چکیده 3 تا 6 واژه­ی اصلی و کانونی تحقیق باید ذکر شود.

1ـ1ـ6ـ مقدمه: در مقدمه باید به این نکات اشاره شود: معرفی مسأله­ی تحقیق، پیشینه­ی علمی تحقیق و بیان فرضیه.

1ـ1ـ7ـ بحث و بررسی: این قسمت بدنه­ی اصلی مقاله را شکل می­دهد که باید به شیوه­ی عددی و با قلم 14 یاقوت نوشته شود. (متن لاتین با قلم Times New Roman،  اندازه قلم 12)

1ـ1ـ8ـ نتیجه­گیری: نتیجه­گیری به معنی خلاصه کردن مقاله نیست بلکه باید هدف اولیه­ی مقاله، نتایج حاصل از تحقیق و اهمیت مطالب را در این قسمت ذکر کرد.

1ـ1ـ9ـ پی­نوشت: توضیحات فرعی اما لازم، برابرهای لاتین و یا ارجاعات بیرون از متن، باید در این قسمت ذکر شود.

1ـ1ـ10ـ کتابنامه: آخرین بخش هر مقاله فهرست منابع و مآخذ است که باید به صورت زیر باشد:

ـ کتاب: نام­خانوادگی و نام نویسنده: (سال نشر)، نام اثر، محل نشر، ناشر.

ـ مجله: نام­خانوادگی و نام نویسنده: (سال نشر)، عنوان مقاله، نام مجله، سال و شماره، شماره صفحات.

ـ وب­سایت: صاحب امتیاز: نام وب­سایت، تاریخ آخرین بازنگری، < نشانی وب­سایت>.

1ـ2ـ قالب­بندی صفحات

صفحات مقاله باید ساده وبدون حاشیه­ی تزیینی باشد.

فاصله­ی بین سطرها 8 میلی­متر.

فاصله از سمت راست 3 سانتی­متر و فاصله از بالا، پایین و چپ 5/2 سانتی­متر.

فاصله­ی اولین سطر صفحه­ی اول مقاله از بالا 6 سانتی­متر.

فاصله­ی شماره صفحه از پایین صفحه 1سانتی­متر.

شماره­گذاری صفحات از صفحه­ی مقدمه آغاز می­شود و صفحات قبل از مقدمه نباید شماره­گذاری شوند.

عناوین قسمت­های اصلی با قلم یاقوت 16 توپُر، قسمت­های فرعی با قلم یاقوت 14 توپُر، متن مقاله با قلم یاقوت 14 معمولی.

1ـ3ـ شیوه­ی ارجاع مطالب

ارجاعات درون متنی باید به صورت (نام­خانوادگی نویسنده، سال نشر: شماره­ی صفحه) باشد و ارجاعات برون متنی باید در پی­نوشت و به صورت ( نام اثر: شماره­ی صفحه) بیاید.

نقلِ­قول­ها حتی­الامکان باید به صورت مستقیم و کوتاه باشد و داخل گیومه قرار گیرند. نقلِ­قول­های طولانی و بیش از 40 واژه باید با قلم متفاوت از متن اصلی و با نیم سانتی­متر تورفتگی از بقیه­ی سطرها، نوشته شوند.

 

 

2ـ جزوات آموزشی و کمک درسی

ـ جزوات آموزشی باید در راستای تبیین مطالب کتاب درسی تهیه شوند.

ـ در تهیه­ی جزوه باید اهداف آموزشی و رفتاری کتب درسی که در ابتدای هر فصل آمده است، مدّ نظر قرار گیرد.

ـ به جزواتی که صرفاُ دربردانده­ی سؤالات و جواب­های تستی باشند، امتیازی تعلق نمی­گیرد.

ـ جزوات باید در افزایش، تأیید یا تصریح معلومات موجود سهم داشته­ باشند.

 

3ـ ترجمه­ی متون

ـ در ترجمه باید پیام­های اصلی متن به خوبی منتقل شود.

ـ برابرهای مناسب برای واژگان انتخاب شود.

ـ متن اصلی باید ضمیمه­ی ترجمه باشد و کمتر از 10 صفحه نباشد.

ـ در ترجمه­ی متون سطح مخاطب باید مورد توجه قرار گیرد.

 

4ـ طرح­­های تحقیقاتی

ـ طرح­های تحقیقاتی باید با مسائل آموزش و پرورش مرتبط باشد.

ـ طرح تحقیقاتی باید به تصویب شورای تحقیقات منطقه، ناحیه یا استان رسیده باشد.

 ـ طرح تحقیقاتی باید در سطح منطقه یا ناحیه اجرا شده باشد.

 

5ـ وسایل کمک آموزشی

ـ وسایل کمک آموزشی باید حاصل خلاقیت و ابداع خود همکاران باشد.

ـ به وسایل کمک آموزشی که در کتب درسی به صورت فعالیت آمده است، امتیازی تعلق نمی­گیرد.

 

 

 

 

 

 

+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم بهمن 1387ساعت 9:46  توسط فرهاد رضائیان  | 

ا ز:  مديريت آموزش وپرورش شهرستان هرسين

به : كليه واحدهاي آموزشي واداري تابعه سطح شهروروستا

سلام عليكم

با احترام : پيرو نامه شماره 710/5546-13/8/ 87 و نظر به تشكيل مجدداعضاي كميسيون بررسي آثاروتأليفات،ضروري است جهت هماهنگي ، وحدت رويه و شفاف سازي موضوع و جلوگيري از تضييع حق همكاران ، مديران محترم ترتيبي اتخاذفرمايندتاهمكاران ارجمندشيوه نامه تدوين آثاروتأليفات و مقالات علمي راكه به تصويب كميسيون آثاروتأليفات اين مديريت رسيده وبه پيوست ارسال مي گردددقيقاًمطالعه ومواردذيل رارعايت نمايند.

·         تاريخ اجراي اين شيوه نامه از 25/10/87 خواهد بود.

  • مديرا ن محترم مي بايست اين نامه را به رويت و امضاء كليه پرسنل برسانند.
  • يك نسخه از شيوه نامه در تابلو اعلانات دفتر آموزشگاه نصب گردد.
  • توصيه مي شود:همكاران محترم قبل از آنكه اقدام به تهيه آثاروتأليفات نموده و مبالغي در اين خصوص هزينه نمايند ضرورت دارد شيوه نامه تدوين مقالات را به دقت مطالعه وبراساس چارچوب ارائه شده نسبت به تهيه اثرعلمي اقدام نمايند.
  • فرهنگيان محترم آثاروتأليفات خودرا در قالب مقاله،جزوات آموزشي وكمك درسي ،ترجمه متون،طرحهاي تحقيقاتي،وسايل كمك آموزشي جهت طرح وبررسي كميسيون مذكور به دايره كارگزيني اداره ارسال نمايند.
  • آثار ارسالي مي بايست با رشته شغلي پرسنل ارتباط داشته باشد.
  • از ارسال آثاروتأليفات خارج از چارچوب تعيين شده وقالبهاي مذكور به اداره خودداري شود.
  • درصورت تاييد آثارارسالي به كميسيون ،گواهي امتياز صادر مي گردد كه امتياز آن در فرم سازماندهي ، فرم ارزشيابي ساليانه مرحله دوم ،فرم ارزيابي گروههاي ممتاز 12 وبالاتر قابل احتساب خواهد بود.  
  • توصيه اكيدمي شودپس ازتايپ مقاله يااثرخود،براساس چارچوب نگارشي پيوست يك عدد لوح فشرده (سي دي)تهيه نموده ،تا درصورتي كه مقاله ارسالي ويژگي چاپ درنشريه راداشته باشدازطريق دريافت سي دي آن اقدام لازم به عمل آيد.  

 

 

حجت اله الماسي

مديرآموزش وپرورش شهرستان هرسين

+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم بهمن 1387ساعت 9:43  توسط فرهاد رضائیان  | 

 4-پس از بررسي درخواست كتبي افراد وانتخاب اعضاء واجدالشرايط از سوي مدير اداره جهت آنان ابلاغ صادر گرديده وبه مدت 2سال به عنوان عضو غيرثابت با كميسيون بررسي آثاروتأليفات اداره همكاري خواهند كرد.

5-پس از مشخص شدن اعضاء ثابت واعضاءغيرثابت كميسيون در اولين جلسه كميسيون مذكور شرايط ومقررات مربوط به تأليفات وآثار فرهنگيان تدوين وطي نامه رسمي به مدارس اعلام خواهد شد.لذا همكاران فرهنگي تا اطلاع ثانوي از ارسال آثاروتأليفات خود به اداره خودداري نمايند.

 

 

 

 

مديرآموزش وپرورش شهرستان هرسين

حجت اله الماسي

 

+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم بهمن 1387ساعت 9:33  توسط فرهاد رضائیان  | 

ماده37:عدم حضوركاركنان درمدرسه حداكثرتا3روزدرمواردذيل موجه شناخته شده ومرخصي استحقاقي محسوب مي شود:

1- بيماري كارمند 2-داراشدن فرزند 3-ازدوج كارمنديافرزندانش 4-بيماري شديدپدرومادر وهمسر يافرزندان با ارائه گواهي معتبر 5-فوت همسريااقرباي نسبي وسببي تاطبقه سوم 6- صدمات ناشي ا ز حادثه كه به پدرومادروهمسريافرزندان اووارد شده باشد 7-احضارمستخدم توسط مراجع قضايي براي اداي شهادت وانجام تحقيقات.

*)مستخدم موظف است دراسرع وقت علت عدم حضورخود رادر مدرسه به مدير اطلاع دهدو مديرمدرسه هم وظيفه دارد همانروز مراتب را به آموزش وپرورش منعكس نمايد.تشخيص صحت وسقم جهات ادعايي مستخدم برعهده رئيس اداره مي باشد.

ج)مرخصي بدون حقوق

استفاده از اين مرخصي جهت پرسنل رسمي وپيماني ازيك روز تا  دوماه وبراي مدت درخواستي بيش از دوماه  به اجباريك سال تمام در صورت درخواست كتبي كارمندوموافقت مدير اداره در يكي ازشرايط زير امكان پذير خواهد بود:

1-مستخدم استحقاق مرخصي ديگري نداشته واحتياجش به استفاده از مرخصي بدون حقوق مسلم شود.

2-كارمندقصدادامه تحصيل داشته ومدارك لازم را ارائه نمايد.

3-كارمندناگزيرباشد به اتفاق همسرش به خارج از محل خدمت خود مسافرت كند.

*)كارمند جهت به جا آوردن حج عمره،زيارت كربلاي معلي وعتبات عاليات ،سوريه وسايرامكان مقدسه مي بايست درفصل غيرتعطيل درطول سال تحصيلي كه مدرسه رسماًداير مي باشدا زمرخصي بدون حقوق استفاده نمايدبراي اين منظورلازم است حداقل يك هفته قبل ازنجام سفر جهت گرفتن موافقت اداره محل خدمت با درخواست مرخصي بدون حقوق خود به اداره محل خدمت مراجعه نمايدوبعدازطمينان ازصدور حكم مرخصي بدون حقوق ،اقدام به سفرنمايد.

4-پس ازاستفاده از4ماه مرخصي استعلاجي سالانه به سبب ادامه بيماري يا ابتلا به بيماري ديگرقادربه خدمت نباشدوبيماري ا و هم صعب العلاج تشخيص داده نشود.

ماده32:سقف مرخصي بدون حقوق جهت پرسنل آزمايشي حداكثر2ماه وبراي پرسنل رسمي حداكثر3سال درطول خدمت خوهد بود. البته براي ادمه تحصيل وتحصيلات تكميلي مرخصي فوق تا5سال قابل تمديد است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                        

+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم بهمن 1387ساعت 9:29  توسط فرهاد رضائیان  | 

موضوع:كميسيون بررسي آثار وتأليفات

بااحترام : دراجراي نامه شماره 710/15957/561-8/3/85 سازمان متبوع با موضوع تفويض اختيار بررسي آثاروتأليفات كاركنان به ادارات آموزش وپرورش وهمچنين اتمام مدت دوساله اعضاء قبلي كميسيون بررسي آثاروتأليفات شهرستان ،درنظر است تعداد 10نفر ازفرهنگيان متقاضي به عنوان اعضاء غيرثابت كميسيون مذكور انتخاب شوند.لذا كليه همكاراني كه تمايل دارند در كميسيون بررسي آثاروتأليفات شهرستان عضويت داشته باشند تقاضاي كتبي خود راكه در آن نام ونام خانوادگي –شماره پرسنلي –مدرك تحصيلي-رشته تحصيلي-دانشگاه محل تحصيل –نام آموزشگاه محل خدمت وهمچنين شماره تلفن همراه خود را درآن قيد كرده وتحويل مدير آموزشگاه محل خدمت خود نمايند.شايسته است مديران محترم مدارس درخواستهاي همكاران متقاضي رايكجا و طي نامه اداري حداكثرتا پايان وقت اداري روز دوشنبه 20/8/87 به دايره اموراداري وارزشيابي اداره ارسال نمايند.به درخواستهايي كه بعداز مهلت قيدشده به اداره ارسال گردد ترتيب اثر داده نخواهد شد. ضمناًبه نكات ذيل توجه كافي مبذول گردد:

1-همكاران متقاضي مي بايست وقت وحوصله كافي جهت عضويت دركميسيون مذكور را داشته ودر رشته ها وموضوعات مختلف علمي وآموزشي وطرح هاي تحقيقاتي مرتبط با مسائل آموزش وپرورش صاحب نظر بوده ودر اين خصوص تجربه كافي را داشته باشند.

2-حداقل مدرك تحصيلي افرادي مي بايست ليسانس ودريكي از رشته هاي :مترجمي زبان انگليسي-علوم پايه شامل (رياضي ،فيزيك،شيمي و…)-علوك تربيتي-ادبيات فارسي-علوم اجتماعي-رشته هاي مربوط به دروس فني وحرفه اي هنرستانها-الهيات ومعارف اسلامي وحقوق وعلوم سياسي-وادبيات عرب باشند.لذا همكاران داراي مدرك فوق ديپلم وپايين تر نمي توانند متقاضي عضويت باشند.

3-جهت عضويت دركميسيون آثاروتأليفات اولويت با افراد ذيل خواهد بود:

&- افرادي كه داراي مدرك كارشناسي ارشد باشند.

&-افرادي كه داراي تأليف ياترجمه كتب ومقالات تخصصي مورد پذيرش و چاپ نشريات معتبر باشند.نشريات معتبر نشرياتي هستند كه داراي مجوزچاپ ازوزارت فرهنگ وارشاد اسلامي ياوزارت آموزش وپرورش مي باشندمانند مجلات پژوهشي-مجموعه مقالات ارائه شده درهمايشها،فراخوانها، كنگره هاي ملي واستاني-كتب چاپ شده كددار يا غيركددار.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                  

                                                                   مديرآموزش وپرورش شهرستان هرسين

                                                            حجت اله الماسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            

 

 

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                        

+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم بهمن 1387ساعت 9:23  توسط فرهاد رضائیان  | 

(*مرخصي بدون حقوق جزو سابقه وتجربه خدمتي محسوب نمي گرددوهيچگونه حقوق ومزايايي به فردتعلق نمي گيرد.

درپايان يادآوري مي شود كه هدف عمده ارسال اين آيين نامه پرهيزاز بي نظمي وعدم لطمه آموزشي به دانش آموزان مي باشد لذاانتظار مي رودكليه مديران محترم موارد يادشده در آيين نامه را به طور دقيق مطالعه و اجرا نمايند تا انشاءالله حقي از كسي ضايع نشود.

 

 

 

 

مديرآموزش وپرورش شهرستان هرسين

حجت اله الماسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                        

+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم بهمن 1387ساعت 9:14  توسط فرهاد رضائیان  | 

4)گواهي پزشكي مازاد بر4ماه(صعب العلاج): تأييداينگونه گواهي برعهده شوراي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه واقع در بلوارشهيدبهشتي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه ساختمان شماره (2)مي باشد.لازم است كارمندگواهي پزشك متخصص خودرابعدازاينكه مرخصي استعلاجي 4 ماهه درمانگاه فرهنگيان استان پايان يافت به دايره كارگزيني ارائه نموده ‍،اداره آموزش وپرورش وي رابه همراه مدارك پزشكي به كميسيون پزشكي دانشگاه علوم پزشكي معرفي مي نمايد.لازم به ذكراست كه كميسيون مذكورفقط درروزهاي3 شنبه هرهفته برگزارمي گردد.

(*سقف استفاده از مرخصي استعلاجي يكسال مي باشد.درصورت ادامه بيماري وعدم امكان مداواي كارمند پرونده وي جهت استفاده از ماده79(ازكارافتادگي)به اموربازنشستگي سازمان آموزش وپرورش ارسال مي گردد.

 ماده26:به بانوان بارداربراي هربار وضع حمل تا سه فرزند(عادي يا دوقلو)شش ماه مرخصي استعلاجي با عنوان معذوريت زايمان تعلق مي گيردكه پنج ماه آن مرخصي زايمان ويك ماه آن شيردهي مي باشد.

(*مرخصي معذوريت جهت فرزندچهارم به بعد دوماه مي باشد.

(*كارمند ميبايست بلافاصله پس از وضع حمل شخصاًيادرصورت ناتواني توسط يكي از بستگان گواهي ولادت و تصويرشناسنامه نوزاد راجهت صدور حكم مرخصي زايمان به دايره كارگزيني ارسال نمايد.

(*مديران مدارس دخترانه توجه داشته باشند پرسنلي كه درمرخصي استعلاجي بوده وابلاغ رايانه اي موظف آنها درمدرسه تحت تصدي آنها مي باشد،مانند ساير پرسنل ارزشيابي ساليانه دارند ومي بايست فرم قراردادارزشيابي راجهت اينگونه پرسنل آماده كرده ودر پرونده پرسنلي آنها بايگاني گرددتا در انتهاي سال تحصيلي بعداز تكميل به اداره ارسال گردد.همچنين لازم است بخشنامه هاي مهم وقبل پيگيري را طي تماس تلفني به اينگونه پرسنل اطلاع دهند.

ب)مرخصي استحقاقي

نكته مهم:مديران مدارس دقت داشته باشند كه كاركنان شاغل در واحدهاي آموزشي غيراز موارد زير هيچ گونه مرخصي استحقاقي ندارند.لذا خواهشمند است از ارسال درخواست مرخصي خودياپرسنل شاغل در واحدآموزشي به اداره جداًخودداري نمايند چون غيبت منظورخواهدشد.

1)حج تمتع معلمان: به كليه پرسنلي كه درطرح طبقه بندي مشاغل معلمان قرارمي گيرند(مدير،معاون،معلم)

جهت انجام حج تمتع يك ماه مرخصي وفقط يكبار در طول 30سال خدمت تعلق مي گيرد اين قانون ازتاريخ 1/1/82قابليت اجرايي دارد.لازم به ذكر كارمند15روزقبل از انجام سفرحج تمتع جهت ارائه درخواست كتبي جهت استفاده از مرخصي استحقاقي وتكميل فرمهاي مربوطه به اداره محل خدمت مراجعه نمايند.

2)مرخصي سرايداران: سرايداران مدارس سالي يك ماه مرخصي استحقاقي دارندكه طبق شيوه نامه اجرايي طرح خدمات مديريت كشوري حداكثرنيمي ازآن يعني5ا روز جهت سالهاي بعد ذخيره مي شودكه درصورت عدم استفاده ازآن معادل آن رابه عنوان پاداش مرخصي ذخيره درزمان بازنشستگي دريافت مي دارند.

 

                                                                  

                                                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        

 

 

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                        

+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم بهمن 1387ساعت 9:11  توسط فرهاد رضائیان  | 

موضوع:آئين نامه مرخصي ها 

 

بااحترام : به منظور وحدت رويه و آشنايي بيشتر همكاران شاغل درواحدهاي آموزشي پاره اي ا ز آئين نامه مرخصي ها به همراه توضيحات مختصر دراين رابطه به شرح ذيل جهت بهره برداري ارسال مي گردد.شايسته است مديران محترم مراتب را به رويت وامضاء كليه كاركنان واحد آموزشي رسانده وسپس آنرا جهت مطالعه همكاران در تابلو اعلانات دفتر آموزشگاه نصب نمايند.بديهي است مسئوليت حسن ا جراي اين آئين نامه برعهده مديران محترم مدارس خواهدبود:

الف:مرخصي استعلاجي

ماده21: هرگاه مستخدم شاغل بيمار شود وبيماري مانع ا ز خدمت اوباشد بايدمراتب رادر كوتاهترين زمان ممكن به اداره متبوع يا مدرسه محل خدمتش اطلاع دهد.

نحوه بررسي وتأييد گواهي پزشكي:

1)گواهي پزشكي تامدت3روز:تأييدگواهي برعهده مديرآموزشگاه بوده ونظراوملاك مي باشد.به شرط اينكه مستخدم تمارض ننمايد،چون دراين صورت عدم حضوربه منزله غيبت مي باشد.

2)گواهي پزشكي بيش از 3روزتا21روز: تأييد گوهي برعهده پزشك معتمد آموزش وپرورش شاغل در درمانگاه فرهنگيان هرسين مي باشد.كارمندحداكثر3روز مهلت دارد گواهي خودرا جهت تاييد به درمانگاه فرهنگيان برده وپس از تاييد جهت ارسال به كارگزيني اداره به مدير آموزشگاه محل خدمتش تحويل نمايد.مديرمدرسه موظف است همانروزگواهي تاييدشده را طي نامه رسمي به اداره بفرستد.بديهي است به گواهي پزشكي استعلاجي كارمند كه تاييدنشده باشد ترتيب اثري داده نخواهد شد وغيبت محسوب مي شود.

3)گواهي پزشكي مازاد بر21روز تا4ماه: تاييد اين گواهي برعهده كميسيون شوراي پزشكي درمانگاه فرهنگيان كرمانشاه واقع درميدان گلستان خواهدبود.كارمندتا21روزمي تواندازگواهي پزشكي درمانگاه فرهنگيان هرسين استفاده نمايدولي براي دفعات ديگرخواه به صورت متوالي وخواه بافاصله مي بايست شخصاًگواهي پزشك متخصص رابه دايره كارگزيني تحويل داده تا از سوي اداره با نامه رسمي به كميسيون پزشكي درمانگاه فرهنگيان استان معرفي شود.درمانگاه فرهنگيان استان گواهي هايي را تاييد خواهدكردكه ازتاريخ صدورگواهي يك هفته نگذشته  باشد.    

 

 

                                                                  

                                                                   

 

 

+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم بهمن 1387ساعت 9:8  توسط فرهاد رضائیان  | 

امتياز تقديرنامه هاي اعطايي ازسوي رئيس جمهور و معاون اول ايشان به خاطر شأن ومقام حساس آنها مشروط براينكه در راستاي وظايف شغلي درآموزش وپرورش باشد دررديف 3و4 بخش امتيازات ويژه منظور خواهد شد. براي كسب رتبه اول تا سوم در جشنواره الگوهاي تدريس برتر در سطح شهرستان 1 امتياز ، درسطح استان 3 امتياز ،ودر سطح كشوري 5 امتياز به شرط آنكه در بخش تقديرنامه ها از آن استفاده نكرده باشد منظور شود. بدين معني كه اگربابت كسب مقام درجشنواره الگوهاي تدريس برتر به همكاري لوح تقديري اعطا گردد  صرفاً از امتياز تقديرنامه در بخش تقديرنامه ها يا از امتياز آن درقسمت كسب رتبه درجشنواره هاودريافت تاييديه امكان استفاده دارد.

*حكم قهرماني كه بابت كسب مقام به معلمان تربيت بدني بخاطر حضور شخصي در رقابتهاي تخصصي يا همراهي تيم هاي ورزشي اعطا مي شود دربخش تقديرنامه ها امتياز داده مي شود ودر بخش امتيازات ويژه قابل محاسبه نخواهدبود.حكم قهرماني وتقديرنامه هاي اعطايي به ساير كاركنان بابت كسب مقام درمسابقات ورزشي به خاطرعدم ارتباط با رشته شغلي آنها دربحث ارزشيابي ساليانه آنها فاقد امتياز مي باشد.

*امتياز مقالات وتاليفات چاپ شده درنشريات معتبر به شرط ارتباط با رشته شغلي وصدورگواهي امتياز ازسوي كميسيون آثارو تاليفات شهرستان يا سازمان با توجه به ميزان امتياز درگواهي، در رديف 5 بخش امتيازات ويژه ثبت گردد.

*امتيازمقالات وتاليفات چاپ نشده وتهيه مجموعه آموزشي در زمينه رشته  شغلي درصورت صدورگواهي ازسوي كميسيون بررسي آثاروتاليفات شهرستان وباتوجه به امتياز كسب شده دررديف 6 بخش امتيازات ويژه ثبت گردد.

د) دريافت گواهي نامه نوع اول (ضمن خدمت)

معياردوره هاي آموزشي ضمن خدمت به ازاء هر 10 ساعت 1 امتياز منظورشده وبراي كليه پرسنل حداكثر 20 امتياز قابل محاسبه مي باشد بدين معني كه همكاران به شرط طي 200 ساعت ضمن خدمت درطول سال تحصيلي از 20 امتياز مربوط به اين بخش بهره مند خواهندشد.

*لازم است عنوان دوره آموزشي ، شماره رديف ، تاريخ صدور وساعت گواهي ضمن خدمت توسط ارزشيابي كننده در بخش هاي مربوط به رديف 31 از فرم ارزشيابي مرحله دوم و با توجه به مجموع ساعات ضمن خدمت كسب شده امتياز مربوطه در جمع امتياز دوره هاي ضمن خدمت ثبت گردد.

يادآوري 1:  درمورد گواهي هاي ضمن خدمت تاريخ اجراي قيدشده در گواهي ملاك بوده وتاريخ صدور ملاك عمل نمي باشد همچنين تاييديه دوره هاي ضمن خدمت سنوات گذشته كه در سال تحصيلي جاري صادرشده باشد فاقد امتياز مي باشد.

يادآوري 2:  مجموع امتيازات مكتسبه كاركنان درفرم مرحله دوم ارزشيابي فقط براي تعيين نفرات برتر و ترتيب امتيازات فرم مرحله ا ول در فرم جايگزين نسخه سوم بوده وامتيازات مرحله دوم در ليست امتيازات ورايانه ثبت نمي گردد.

درپايان ا نتظار ميرود مديران ومعاونين محترم مدارس مثل هميشه درحسن اجراي اين دستورالعمل ونامه هاي قبلي درطول اجراي طرح ا رزشيابي دومرحله اي وتكميل فرم هاي مربوط ورعايت موارد يادشده نهايت سعي وتلاش خود را مبذول نمايند تا انشا ءالله حقي از كسي ضايع نشود.همچنين ضرورت دارد جلسه اي در اين خصوص بعداز برگزاري امتحانات نوبت اول و با حضوركليه ارزشيابي شوندگان وكادراداري مدرسه برگزار و نكات قيدشده در اين دستورالعمل ونامه هاي ارسالي قبلي به اطلاع كليه افراد رسانيده شود و در دفتر صورتجلسه شوراي معلمان آموزشگاه ثبت شده و به امضا كليه حاضرين برسد.

 

 

 

 

حجت اله الماسي

مديرآموزش وپرورش شهرستان هرسين

 

 

 

 

 

 

+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم بهمن 1387ساعت 9:4  توسط فرهاد رضائیان  | 

ب) تقديرنامه ها

*تقديرنامه ها جهت مديران ،معاونين آموزشي وپرورشي ،معلمان ومشاغل خاص ومربيان پرورشي حداكثر 40 امتياز و جهت متصديان امور دفتري ،انباردار،متصديان خدمات ماشيني،بايگان،كادرخدماتي مدرسه حداكثر 60 امتياز خواهد داشت كه با توجه به نوع وسطح تقديرنامه در رديف 29 فرم ارزشيابي مرحله دوم توسط ارزشيابي كننده در قسمت مربوطه ثبت مي شود

*تقديرنامه هاي قابل قبول در ارزشيابي ساليانه شامل دو نوع مي باشد :

1- تقديرنامه هاي صادره از طرف مديرمدرسه ، مديراداره آموزش وپرورش ،رييس يا معاونين سازمان آموزش وپرورش ،وزيريا معاونين وزير آموزش وپرورش در بندهاي  1 الي 5 از رديف 29 (تقديرنامه ها) وفقط در راستاي انجام وظايف رشته شغلي مورد تصدي

2-تقديرنامه انتخابات صادره ازطرف فرمانداري وشوراي نگهبان شهرستان ،استاندار و دبيرشوراي نگهبان استان ،وزيركشور ودبيرشوراي نگهبان كشور با توجه به بندهاي 6و7و8 از رديف (29 تقديرنامه ها) با توجه به حداكثر امتياز تعيين شده

*غير از تقديرنامه انتخابات و تقديرنامه مسايل آموزشي صادره از سوي مسئولان آموزرش وپرورش ساير تقديرنامه هاي صادره از طرف فرمانداري وادارات وارگانهاي ديگر در بحث ارزشيابي ساليانه قابل احتساب نخواهدبود.

*كليه نامه هاي قبلي در خصوص ميزان امتياز تقديرنامه هاي انتخابات ملغي بوده و برابر مندرجات رديف 29 از فرم ارزشيابي مرحله دوم اقدام گردد.

*از تاريخ 1/7/87 به بعد تقديرنامه پرسنل واحكام قهرماني مسابقات ورزشي يا فرهنگي وهنري چه در سطح شهرستان وچه درسطح استان كه با كد 710 صادر شده باشد در بحث ارزشيابي ساليانه قابل احتساب است.به استناد بخشنامه شماره 710/44431/561-21/8/87 سازمان متبوع احكام وتقديرنامه هايي كه با كدساير دواير صادرشده باشد دربخش تقديرنامه ها ازفرم ارزشيابي مرحله دوم قابل امتيازدهي نخواهدبود.

*تقديرنامه صادره ازطرف ادارات آموزش وپرورش سايرمناطق ونواحي براي فردي كه جمعي آن ادارات نيست درصورتي دربخش تقديرنامه ها قابل محاسبه مي باشد كه تقديرنامه مذكوربه تاييد كميسيون تشويقي اداره آموزش وپرورش محل خدمت فرد رسيده باشد.درغيراينصورت به تقديرنامه سايرمناطق امتيازي تعلق نمي گيرد.

*تقديرنامه هاي اعطايي روسا ومعاونين سازمان آموزش وپرورش سايراستانهابه كاركنان شاغل در استاني ديگردرصورتي قابل امتيازدهي مي باشدكه فردتقديرنامه را ازطريق كارگزيني محل خدمتش به منظورتاييد كميسيون تشويقي به سازمان آموزش وپرورش كرمانشاه جهت طرح درجلسه مربوط ارسال نمايد.

نكته مهم : درطرح جديد ارزشيابي دومرحله اي مديران محترم مدارس وراهنمايان تعليماتي مي توانند جهت پرسنلي كه درآموزشگاه مذكور قرارداد ارزشيابي امضا نموده اند درطول سال تحصيلي وحداكثر تاپايان مردادماه 88 به خاطر خدمات چشمگيرومشخص تقديرنامه اعطا نمايند.

*مديران محترم ازصدورتقديرنامه براي پرسنلي كه درآن آموزشگاه ارزشيابي نمي شوند جدا خودداري نمايند چون تقديرنامه هاي صادره ازطرف مدير فقط براي كاركنان همان واحدسازماني قابل محاسبه است.

*مديران جهت هريك ازپرسنل تحت تصدي خود مي توانند حداكثر 6  مورد  تقديرنامه صادر نمايند كه هرمورد 5/. امتياز خواهد داشت.البته لازم است شأن وارزش تقديرنامه حفظ شود.

*عبارت تقديروتشكري كه در ابلاغ عزل يا پذيرش استعفا قيدشده است ،تقديرنامه محسوب نشده وفاقد امتياز است.

ج) امتيازات ويژه

معيارامتيازات ويژه درفرم ارزشيابي متصديان اموردفتري وكادرخدماتي (كاركنان)داراي 10 امتياز وبراي ساير پست ها 30 امتياز خواهدبود.ارزشيابي كننده براساس مصاديق مندرج دررديف 30 امتيازات ويژه ازفرم ارزشيابي مرحله دوم وبا مدارك ارائه شده امتياز راتعيين ودر محل مربوط ثبت نمايد.

*كسب نشان دولتي در سه سطح( عالي – تخصصي –عمومي )با حكم اعطايي ازسوي رييس جمهور يا وزيرآموزش وپرورش در راستاي خدمات آموزشي ووظايف شغلي درسطح كشور با توجه به سطح مربوطه امتياز داده شود.

*درصورت صدورگواهي از سوي مسئولان آموزش وپرورش درسه سطح شهرستان ،استان ،كشور مبني بركسب رتبه اول تا سوم درهمايش ها وجشنواره ها ومراكزمعتبر علمي كه ازسوي وزارت آموزش وپرورش برگزار مي شود و به شرط ارتباط با رشته شغلي مورد تدريس امتيازمربوط دربند دريافت تاييديه از مراكز معتبرعلمي ثبت گردد صرفِ شركت تنها درهمايش هاوجشنواره ها فاقدامتياز بوده وكسب رتبه ضروري مي باشد.

 

 

+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم بهمن 1387ساعت 9:3  توسط فرهاد رضائیان  | 

فرم ارزشيابي مرحله دوم :

اين فرم براي كليه پرسنل شامل 4 بخش : الف)    پيشنها دها     ب)    تقديرنامه  ها     ج)    امتيازات   ويژه     د)   گواهي نامه ضمن خدمت مي باشد ومجموعا داراي 100 امتياز مي باشد.

الف) پيشنهادها : ارائه نظرات و راهكارهاي جديد و كارساز كه بار مالي زيادي نداشته و زمينه پيشرفت آموزشي و پرورشي دانش آموزان وتحقق اهداف آموزش وپرورش را فراهم آورده وقبلا توسط فرد ديگري ارائه نشده باشد درصورتيكه به صورت مكتوب درسطح واحد آموزشي  به تاييد شوراي مدرسه ودر سطح شهرستان يا استان به تاييد شوراي پذيرش و بررسي پيشنهادها رسيده باشد وفرم مخصوص پذيرش پيشنهاد كه داراي شماره و تاريخ و مهروامضاي مديرمدرسه يا مدير اداره آموزش وپرورش يا رييس سازمان آموزش وپرورش بوده براي وي صادر شود از امتياز مربوط بسته به سطح پذيرش پيشنهاد برخوردار خواهد گشت.

نمونه   فرم    پيشنهادي    پذيرش     پيشنهاد   پرسنل   در   سطح   واحد  آموزشي

 

                                

برادر/خواهر:                           همكارمحترم شاغل درپست:

پيشنهاد ارائه شده شمابا موضوع                                           در مورخ                             جلسه شوراي مدرسه مطرح ومورد پذيرش و تصويب قرار گرفت.

امتياز به عدد:           امتياز به حروف:

ضمن ارج نهادن به مساعي ارزشمند شما همكارگرامي در ارائه پيشنهاد مذكور اميد است درآينده با ارائه پيشنهادات سازنده خود موجبات رشدتحصيلي ورفع موانع موجود در آموزشگاه وهماهنگي وهمكاري كاركنان واولياء مدرسه را فراهم آوريد.

 

مديرورييس شوراي مدرسه

مهروامضاء

 

*پيشنهادها براي كليه پرسنل در فرم مرحله دوم ارزشيابي حداكثر شامل  10  امتياز مي باشد.

*غيراز گواهيهاي امتياز پرسنل شاغل درواحدآموزشي پيشنهادات خود را با رعايت شرايط اعلام شده جهت پيشنهادات به صورت مكتوب تحويل مديرآموزشگاه نمايند ودر صورت تصويب شوراي مدرسه ويا مطرح شدن وتصويب در سطح شهرستان وصدور گواهي مربوطه از امتياز آن برخوردار مي شوند.

بديهي است مديران محترم مدارس مي توانندپيشنهادات قابل اجرا ومكتوب خود را جهت طرح در نظام پيشنهادات شهرستان به اداره ارسال ودر صورت تاييد از امتياز آن برخوردار شوند.

*امتياز پيشنهادها در رديف28 فرم ارزشيابي مرحله دوم بسته به سطح پذيرش آن توسط ارزشيابي كننده درقسمت مربوطه ثبت مي شود.

*پيشنهادي كه دريك دوره ارزشيابي درسطوح مختلف (مدرسه-شهرستان-استان) موردپذيرش وتاييد قرارگرفته باشد،فقط امتياز بالاترين سطح آن محاسبه مي شود.اگر يك پيشنهاد هم در سطح مدرسه هم در سطح شهرستان پذيرفته شود و گواهي امتيازفاقد هردو مرحله صادر شود ،فقط امتياز مرحله شهرستان قابل احتساب خواهدبود.

 

+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم بهمن 1387ساعت 8:59  توسط فرهاد رضائیان  | 

از : مديريت آموزش و.پرورش شهرستان هرسين

به : كليه واحدهاي آموزشي شهرو مديرمستقل روستا وراهنمايان تعليماتي

موضوع : ارزشيابي ساليانه

با احترام : پيرو بخشنامه شماره 710/5215-8/8/87 وموارد مطرح شده دردومين گردهمايي مورخ 3/10/87 مديران مدارس در خصوص طرح ارزشيابي دومرحله اي ساليانه پرسنل آموزشي علاوه بر فرم هاي  ارسالي قبلي به پيوست 9 برگ فرم جهت بهره برداري ارسال مي گردد. مقتضي است ضمن توجه دقيق به مفاد دستورالعمل مذكور وفرمهاي مربوطه ، به موارد ذيل نيز عنايت لازم معمول شود:

1-درارتباط با رديف 10 ازفرم ارزشيابي مرحله اول كليه پرسنل يعني معيار توسعه فردي وخودآموزي دقيقا مطابق فرم ضميمه اين دستورالعمل اقدام شود يعني از 5 امتياز معيارتوسعه ، 3 امتياز براي گواهي هاي دانش افزايي و 2 امتياز براي شركت در جلسات گروههاي آموزشي شهرستان يا استان منظور شود.گواهي صادره درخصوص دانش افزايي يا شركت درجلسات گروههاي آموزشي مي بايست داراي شماره ثبت وتاريخ دبيرخانه ومهروامضاي مديراداره يا رييس سازمان آموزش وپرورش استان باشد.

2-شايسته است مديران در اسرع وقت نمونه عوامل عملكردي پيشنهادي معلمان تربيت بدني (فرم ضميمه بخشنامه) رادرفرم ارزشيابي خاص مرحله اول جهت معلمان تربيت بدني دربخش عملكرد ثبت نموده وپس از عقد قرارداد  با نيروهاي مذكور فرم مربوطه درپرونده پرسنلي آنها نگهداري شود.ضمنا اگر قبلا فرمي در اين خصوص جهت معلمان تربيت بدني تهيه شده است فرم مذكور را جمع آوري وبراساس عملكردهاي معرفي شده عمل شود.

3-ساير فرمهاي مرحله اول جهت كليه پرسنل به قوه خود باقي خواهد بود و اين فرم مي بايست درسه نسخه تهيه وكليه مشخصات در آنها تكميل وبه امضاي طرفين قرارداد ارزشيابي رسيده باشد ودر آموزشگاه نگهداري گردد.

4-كليه مدارك وگواهيهاي امتياز آور دربخش ارزشيابي در دوره زماني 1/7/87 لغايت 31/6/88 قابل احتساب و امتيازدهي مي باشد.براي تقديرنامه ها و گواهي هاي دانش افزايي ،پيشنهادات،تاليفات ومقالات تاريخ صدور و براي گواهي نامه هاي ضمن خدمت تاريخ شروع وپايان دوره برگزاري دوره آموزشي ضمن خدمت كه در متن گواهي رايانه اي ضمن خدمت قيدشده ملاك خواهدبود.

5-از سوي وزارت متبوع در فرم ارزشيابي مرحله دوم بخش تقديرنامه ها يعني رديف 29 از فرمهاي مذكور اصلاحاتي انجام گرفته كه فرمهاي جديد در جهت استفاده ارسال مي گردد . اين فرمهاي اصلاح شده جايگزين فرم ارزشيابي  مرحله دوم كه قبلا ارسال گرديده خواهد شد .بديهي است اين فرمها فقط براي افرادي كه از فرم ارزشيابي مرحله اول امتيازات يكساني را كسب نموده اند و ترتيب چينش امتيازات آنها درفرم جايگزين نسخه سوم ارزشيابي مورد استفاده قرار خواهدگرفت.    

  جدول فهرست ا رزشيابي كنند گان و تاييدكنندگان فرم ها ي ارزشيابي مرحله اول كا ر كنا  ن

رديف

عنوان پست ها

ارزشيابي كننده

تاييدكننده

1

معاون آموزشي

مديرمدرسه

مسئول آموزش اداره

2

معاون پرورشي

مديرمدرسه

مسئول امورپرورشي اداره

3

كادرخدماتي مدرسه

مديرمدرسه

مسئول خدمات اداره

4

آموزگار،دبير،هنرآموز،استادكار،مربي پيسش دبستاني،سرپرست آموزشي،سرپرست كارگاه،سرپرست بخش،متصدي آموزشگاه

معاون آموزشي

مديرمدرسه

5

مربي پرورشي،مراقب سلامت مدارس،معلمان تربيت بدني،مشاور

معاون پرورشي

مديرمدرسه

6

متصديان اموردفتري،خدمات ماشيني،بايگان،انباردار هنرستان

مديرمدرسه

مسئول امتحانات اداره

7

مديران واحدهاي آموزشي شهري ومديرمستقل روستايي

مسئول آموزش اداره

رييس اداره آموزش وپرورش

8

مديرآموزگاران وآموزگاران چندپايه واحدهاي روستايي فاقد مديرمستقل

معلم راهنماي روستايي

مسئول آموزش ابتدايي

9

معلم راهنماي روستايي

مسئول آموزش ابتدايي

معاون آموزشي اداره

 

 

 

                               

+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم بهمن 1387ساعت 8:55  توسط فرهاد رضائیان  | 

فرم ارزشيابي جديد مرحله اول: 

اين فرم جهت كليه پستها شامل سه معيار:الف-عملكرد(60امتياز) ب-رفتار(35امتياز)ج-توسعه(5امتياز)ومجموعاً100امتيازمي باشد.

الف )عملكرد:

*عملكرديعني كارها وفعاليتهايي كه  فرددرجهارچوب وظايف شغلي خودانجام مي دهد.كه ازدوبخش خودارزيابي وارزشيابي كننده تشكيل مي شود كه همانطوردربالا گفته شدحداكثر60امتيازداردكه درفرم  مرحله اول مخصوص مديران ومعاونان  از60امتياز بخش عملكرد20امتياز مربوط به خودارزيابي بوده وتوسط خودفرد باتوجه به عملكرد ساليانه اش (درپايان سالتحصيلي شهريورماه 88 )اين امتياز رادرقسمت مربوطه ثبت مي شود و40امتيازتوسط ارزشيابي كننده داده مي شود.در

درفرم مرحله اول مخصوص معلمان مربيان پرورشي-متصديان اموردفتري-مشاغل خاص(كه قبلاًمشخص گرديده كه جهت چه پست هايي تكميل گردد) از 60امتياز بخش عملكرد 15امتياز خودارزيابي و45امتياز توسط ارزشيابي كننده اعمال مي شود.

*تذكرمهم:* دركليه فرم هاي ارزشيابي مرحله اول شاخص ها ومعيارهاي بخش عملكرد قيدومشخص شده است .غيرازفرم ارزشيابي مربوط به مشاغل خاص كه شاخص هاومعيار هاي عملكرد قيدنشده است وسفيدمي باشد واين موضوع به خاطر تفاوت شرح وظايف پست هايي مي باشدكه مي بايست اين فرم راجهت ارزشيابي آنها به كاربرد.لذا مديران محترم باهماهنگي معاونين مدرسه 15موردازوظايف اصلي شغلي وانتظاراتي كه دربخش عملكرد براي پست هاي (مربي پيش دبستاني-معلم راهنماي روستايي مراقب سلامت مدارس-معلم تربيت بدني( آموزگارتربيت بدني يا دبيردرس تربيت بدني)-سرپرست آموزشي درمراكزاستثنائي-سرپرست كارگاه درهنرستانها سرپرست بخش درهنرستانها متصديان آزمايشگاه شاغل درمدارس راهنمايي يامتوسطه-مشاورمدرسه-پزشك) مدنظراست درقسمت مربوط به عملكرد فرم ارزشيابي مرحله اول مشاغل خاص قيدشود.مي توان ازبرخي ازمواردقيدشده درشرح وظايف معلمان به عنوان شرح وظايف دربخش عملكرد مشاغل خاص استفاده كرد.

درفرم مرحله اول مخصوص كاركنان كه براي نيروهاي خدماتي رسمي وپيماني مدارس تكميل مي شود از60امتياز بخش عملكرد10امتياز خودارزيابي و50امتياز توسط ارزشيابي كننده اعمال مي شود.

ب)بخش رفتار:

اينكه فرد ارزشيابي شونده تاچه اندازه خود را باالگوهاي رفتاري موردانتظار جامعه منطبق ساخته است اين مورددربخش معيارهاي رفتارشغلي واخلاقي درفرم مرحله اول ارزشيابي كليه پرسنل مورد سنجش قرارمي گيرد.كه حداكثرشامل 35امتيازمي باشد كه دركليه فرم هاي مرحله اول 25امتياز توسط ارزشيابي كننده دررديف هاي اول تاسوم بخش شاخص هاي رفتارشغلي واخلاقي و5امتياز مربوط به ميانگين امتيازات  ثبت شده درفرم شماره3(فرم نظرخواهي همكاران آموزشي)كه امتيازآن دررديف چهارم بخش رفتار و5امتياز باقي مانده مربوط به ميانگين امتيازات  ثبت شده درفرم شماره 4(نظرخواهي مخاطبان ،دانش آموزان،اولياء )كه امتيازآن دررديف پنجم بخش رفتارمنظورمي گردد.

ج)بخش توسعه فردي:

توسعه شامل خودآموزي با شركت درجلسات گروههاي آموزشي داير در سطح شهرستان يااستان -دانش افزايي دراثرمطالعه مستمر كتب يامجلات معرفي شده به مدارس ازسوي اداره آموزش وپرورش درصورت صدورگواهي كه  داراي تاريخ وشماره ثبت دبيرخانه اداره آموزش وپرورش باشد.معيارتوسعه حداكثر 5 امتياز داردكه ممكن است برخي ازپستهامثل خدمتگزاران امتيازاين بندرا نداشته باشند.وفقط امتيازبخش عملكردورفتار رابگيرند.

براي وحدت رويه وهماهنگي دربخش توسعه جدولي دردست تهيه مي باشدكه انشاء الله به محض آماده شدن به مدارس ارسال خواهدشد. 

 

فرم مرحله دوم ارزشيابي:

درشهريور ماه پس ازمشخص شدن امتيازفرم ارزشيابي مرحله اول كليه پرسنل شاغل درواحدآموزشي مي بايست اين امتياز براساس امتيازات فضلي درفرم جايگزين نسخه سوم تايپ شود.درصورتي كه امتيازات دوياچندنفرازپرسنل مدرسه كه باهم مقايسه مي شوندمساوي باشدمثلاًامتيازات معاونين آموزشي  باهم ودريك فرم(براي مدارسي كه داراي 2معاون آموزشي باشند) –-دفترداران وانبار دارباهم دريك فرم–خدمتگزاران باهم دريك فرم -معلمان ومربيان پرورشي  ومربيان تربيت بدني ومشاغل خاص دريك فرم جايگزين نسخه سوم باهم سنجيده مي شوند.فرم مرحله دوم رابراي آنها تكميل هرشخصي كه امتيازش بيشترباشد درفرم جايگزين نسخه سوم دراولويت خواهدبود.

امتيازي كه درفرم نسخه سوم تايپ وثبت مي شود هملن امتيازات فرم مرحله اول مي باشدوفرم مرحله دوم فقط براي چيدن امتيازات مساوي افراد ي مي باشدكه داراي بالاترين امتيازدرمدرسه مي باشند.

پس حالا نيازبه تكميل فرم مرحله دوم نمي باشد درشهريورماه سال بعدفرم مرحله دوم فقط براي افراد باامتياز يكسان تكميل مي شودونيازي به تكميل آن براي همه پرسنل نمي باشد.

توضيحات بخشهاي فرم مرحله دوم ارزشيابي درجلسه اي جداگانه وتخصصي  وبه قبل ازارزشيابي پاياني درسال آينده به حضورمديران محترم ارائه خواهدشد.

 

+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم بهمن 1387ساعت 8:50  توسط فرهاد رضائیان  | 

                         

                                                                                                             

 از:مديريت آموزش وپرورش شهرستان هرسين                                                   

به :كليه واحدهاي آموزشي تابعه سطح شهروروستا                                               
موضوع:ارزشيابي ساليانه 

 

بااحترام: به پيوست 10برگ فرم مربوط به طرح ارزشيابي ساليانه سال تحصيلي 88-87 كاركنان شاغل در واحدهاي آموزشي موضوع بخشنامه شماره30/710-3/7/87 معاونت برنامه ريزي وتوسعه مديريت وزارت متبوع منضم به نامه شماره 710/39370/561-30/7/87 سازمان متبوع جهت بهره برداري ارسال مي گردد.مقتضي است جهت كليه پرسنل رسمي-پيماني-قراردادي شاغل درآن واحدآموزشي فرم ارزشيابي ساليانه تهيه وپس از ثبت مشخصات پرسنل وامضاءاوليه قرارداد ارزشيابي دررديف 8 فرم ،توسط ارزشيابي شونده وارزشيابي كننده ،فرم مربوطه در پرونده پرسنلي افراد در آموزشگاه نگهداري شود تاپايان سال تحصيلي وبعداز تكميل نهايي جهت اقدامات بعدي به اداره ارسال شود.توجه مديران محترم مدارس به نكات زير ضروري مي باشد:

 %-كليه فرم هاي ارزشيابي قبلي ملغي بوده واستفاده از آن فرمها وجاهت قانوني ندارد.

%-تكميل فرم ارزشيابي براي كاركنان فاقدحكم كارگزيني وحق التدريس مجوزي ندارد.

%-افرادي كه به صورت موظف دربيش از يك واحدآموزشي فعاليت مي نمايند،فرم ارزشيابي آنان درواحدي كه بيشترين ساعت موظف كاري رادارند تكميل خواهد شدوچنانچه ميزان ساعت كار درمدارس برابر باشد ،ملاك ابلاغ رايانه اي خواهد بود كه درآن واحدسازماني اصلي كارمند در مقابل يكي ازآموزشگاههاي محل خدمت پرسنل قيد شده است .درضمن مديران مدارس ديگر موظفند نحوه عملكرد و رفتاركاركنان مورد اشاره را حداكثرتا پانزدهم شهريورماه 88 به صورت محرمانه به مدير مدرسه تكميل كننده فرم ارزشيابي اعلام نمايند.

%-ارزشيابي معلمان همانندسال گذشته توسط معاون مدرسه وتأييدكننده  نهايي آن مديرمدرسه خواهدبود.همچنين ارزشيابي معاونان ،متصديان اموردفتري،كاركنان خدماتي ،با مديرمدرسه وتأييدكننده نهايي فرمهاي آنان به ترتيب مسئول آموزش مربوطه،مسئول امتحانات ومسئول خدمات اداره خواهد بود.

%-فرم ارزشيابي مديرواحد آموزشي : اين فرم مخصوص مديران مدارس مي باشد كه پس ازثبت مشخصات فردي وامضاءقرارداداوليه مي بايست آنراتحويل مسئول آموزش مقطع مربوطه نمايند.

%-فرم ارزشيابي معاونان: اين فرم مخصوص معاونان آموزشي وپرورشي مدارس مي باشد.

%-فرم ارزشيابي معلمان : براي ارزشيابي آموزگار-دبير-هنرآموز-استادكار-مديرآموزگار به كارمي رود.

%-فرم ارزشيابي مربيان پرورشي : براي مربي پرورشي شاغل درواحدهاي آموزشي  به كارمي رود.

%-فرم ارزشيابي متصديان اموردفتري: براي ارزشيابي دفترداران شاغل درپست هاي متصدي اموردفتري ،ماشين نويس.انباردار،بايگان،متصدي خدمات ماشيني،و… به كار مي رود.

%-فرم ارزشيابي كاركنان:براي ارزشيابي كادرخدماتي مدرسه مانند:سرايدار-خدمتگزار-خدمتگزاروسرايدار استفاده ميشود.

%-فرم ارزشيابي مشاغل خاص:براي ارزشيابي مربي پيش دبستاني-معلم راهنماي روستايي-مربي بهداشت-مراقب سلامت مدارس-معلم تربيت بدني-سرپرست آموزشي-سرپرست كارگاه-سرپرست بخش-متصدي آزمايشگاه-مشاورمدرسه-پزشك و…استفاده ميگردد.

+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم بهمن 1387ساعت 8:42  توسط فرهاد رضائیان  | 

%-فرم شماره(2) :فرم بررسي وثبت رفتارمستمر وعملكردكاركنان واحدهاي آموزشي مي باشد كه براي هرفرد ارزشيابي شونده توسط مسئول مربوطه تكميل ودرپرونده ذينفع نگهداري مي گردد.

%-فرم شماره(3) : فرم ارزشيابي (نظرخواهي)توسط همكاران آموزشي مي باشد.

%-فرم شماره(4):فرم ارزشيابي (نظرخواهي)توسط مخاطبان (دانش آموزان-اولياء)مي باشد.

%-دوره ارزشيابي ازتاريخ1/7/ 87  تا تاريخ31/6/88 خواهد بود.

%-فرم هاي ارزشيابي جديد،مربوط به مرحله اول ارزشيابي مي باشدو معيارهاي سنجش مرحله اول عبارتنداز:

1- عملكردكه حداكثر60امتيازدارد 2- رفتار كه سقف امتياز آن 35امتياز مي باشد 3- توسعه فردي كه شامل خودآموزي ،دانش افزايي،مطالعه كتب ونشريات(مجلات رشد-فصلنامه تعليم وتربيت-مجلات پيوند)،شركت درجلسات گروههاي آموزشي مرتبط باوظايف شغلي كارمند مي باشد كه حداكثر 5   امتيازدارد .

فرم ارزشيابي مرحله اول كليه پرسنل شاغل در واحدهاي آموزشي جمعاً 100امتياز خواهدداشت ونمره نهايي واصلي ارزشيابي خواهد بود.

%-براي پرسنلي كه بالاترين امتياز ارزشيابي واحدسازماني خودرادر فرم مرحله اول ارزشيابي كسب مي نمايند وهمچنين وجود امتيازات مشابه جهت بهره مندي ازمزاياي فوق العاده برجستگي وگروه تشويقي ارزشيابي ،فرم مرحله دوم ارزشيابي كامل مي شود كه شامل:پيشنهادها،تقديرنامه ها،امتيازات ويژه ودوره هاي ضمن خدمت مي باشد كه مجموعاً 100امتياز مي باشد .توضيح اينكه امتياز فرم مرحله دوم فقط جهت انتخاب افراد براي بهره مندي از مزاياي مربوط به ارزشيابي با توجه به سهميه آموزشگاه  مي باشد .وامتياز آن در رايانه وليست امتيازات ساليانه ثبت نمي شود.

%-مديران مدارس مي بايست فقط فرم مرحله اول را براي كليه افراد شاغل در واحدآموزشي با توجه به پست آنها به تعداد مورد نياز تكثيرونسبت به انعقاد قرارداد ارزشيابي با پرسنل اقدام نمايند.

%-فرم مرحله دوم در انتهاي دوره ارزشيابي در شهريورماه 88وفقط جهت پرسنلي كه بالاترين امتياز رااز فرم مرحله اول كسب نمايند وبا توجه به شرايطي كه دربالا ذكر شد جهت افراد تكميل مي گردد.

%-به منظور هماهنگي و وحدت رويه در اجراي طرح جديد ارزشيابي ساليانه جلسه اي در اين خصوص برگزار مي گردد كه زمان برگزاري آن متعاقباً به مدارس اعلام خواهدشد.

%-مديران محترم ضمن رعايت و توجه به نكات يادشده ،ضرورت دارد در اسرع وقت نسبت به انعقاد قرارداد ارزشيابي نيروهاي شاغل در آن واحدآموزشي با توجه به فرم مرحله اول اقدام وفرمهاي مربوطه را در آموزشگاه نگهداري كنند. 

%-جهت استفاده مطلوب ازطرح جديد ارزشيابي وبه ويژه فرمهاي آن به سايت وزارت متبوع به آدرس www.edari.medu.ir مراجعه شود.

 

 

مديرآموزش وپرورش شهرستان هرسين

حجت اله الماسي

 

 

 

                                                             

     رونوشت:  دفتر مديريت اداره جهت استحضار-دوايركارگزيني،حراست،بازرسي جهت اطلاع                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                            عليرضا رستمي جليليان

                              مديرآموزش وپرورشهرستان هرسين

 

 

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                        

+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم بهمن 1387ساعت 8:38  توسط فرهاد رضائیان  | 
صبح امروز راس ساعت ۹ و بمناسبت ایام عزای شهدای دشت خونین کربلا وایام الله دهه مبارکه فجر مراسم بزرگ شعر انقلاب مولود محرم باحضورشعرا،نویسندگان ،دبیران ودانش آموزان درمحل آمفی تئاتر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار گردید .دراین مراسم برادر الماسی مدیر آموزش وپرورش هرسین نکاتی راراجع به ادبیات انقلاب اسلامی ورابطه آن باقیام امام حسین(ع)وآرمان خواهی امام راحل (ره) بیان ودرادامه شعراونویسندگان به ارائه آثار خود پرداختند
+ نوشته شده در  چهارشنبه شانزدهم بهمن 1387ساعت 10:52  توسط فرهاد رضائیان  | 
باستحضار کلیه همکاران محترم می رساند، آزمون تخصصی روشهای فعال یاددهی -یاد گیری در روز جمعه مورخ۱۸/۱۱/۸۷  راس ساعت ۹صبحوبه شرح ذیل برگزار می گردد :

محل آزمون برادران:

هنرستان شهید نیکزاد (پویا)براساس نام خانوادگی          ازحرف الف تاحرف ذ

//  خواجه نصیرازحرف رتاحرف ق

پیش دانشگاهی شهدای محسنی (دکتر معین )ازحرف ک تاحرف ی

محل آزمون خواهران :

سالن امام (ره) براساس نام خانوادگی           ازحرف الف تا ظ

// الزهراء (س) ازحرف ع تا م

دبیرستان حضرت فاطمه (س) ازحرف ن تا ی

+ نوشته شده در  یکشنبه سیزدهم بهمن 1387ساعت 11:25  توسط فرهاد رضائیان  | 
جدول برگزاری سلسله همایش های :حماسه حسینی ،انقلاب خمینی

زما ن برگزاری همایش

محل برگزاری همایش

نام مدرسه یامدارس شرکت کننده

ردیف

شنبه 12/11/87ساعت 30/10صبح

نمازخانه

امام صادق (ع)

1

یکشنبه 13/11/87 ساعت 30/3عصر

مسجد امام حسن مجتبی (ع)

حضرت امام (ره)-شهداءبسیج وشهدای محسنی

2

دوشنبه14/11/87ساعت 30/3عصر

نمازخانه مدرسه

هنرستان خواجه نصیر

3

سه شنبه 15/11/87 ساعت 30/10صبح

سالن کلاسها

تقوی

5

چهارشنبه16/11/87 ساعت 30/10صبح

 

نماز خانه یا سالن کلاسها

دانش

6

پنج شنبه 17/11/87ساعت 9صبح

نمازخانه

خوارزمی

 

پنج شنبه 17/11/87 ساعت 30/10صبح

نمازخانه

شهید بهشتی(ره)

 

شنبه 19/11/87ساعت 30/3عصر

نمازخانه

شهدای محسنی

 

شنبه 19/11/87 ساعت 30/10 صبح

نمازخانه

شهید مطهری(ره)

 

دوشنبه 21/11/87 ساعت 30/10صبح

مسجدآیت اله حجتی (ره)

الزهراء(س)- -زکیه- پویا-حضرت فاطمه(س)-کوثر ودانشوران

8

 

 

+ نوشته شده در  یکشنبه سیزدهم بهمن 1387ساعت 10:19  توسط فرهاد رضائیان  |